tisdag 21 juni 2011

SCONES ;)



um det finns inget godare än nybakta bullar och bröd m,m...igår kväll fick jag för mig att jag skulle baka scones...jag har vart sugen på det länge men det har inte blivit av att jag bakat några...så nu äntligen slog jag tag i saken...det är både enkelt gott och det går väldigt fort...det tog nog inte mer än max 5min att göra...så här kommer receptet som jag gick efter ifall ni oxå blir sugna på att baka några scones:) lycka till...






SCONES






2 dl mjölk






75 g smör






1 tsk salt






2 tsk bakpulver






5 dl vetemjöl






blanda ihop allt sen antingen gör du små bullar av dom eller delar degen på två






lägg ut på en plåt nagga dom och sen skjuts in i ugnen på 275 grader






gräddningstid ca 10-12 minuter...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar