onsdag 29 juni 2011

Historien om Liz Murray







har ikväll sett på en väldigt bra och en otroligt gripande filmpå kanal 9...jag höll mig nästan hela filmen ut...men i slutet på denna sanna fina film kunde jag bara inte hålla mig längre tårarna bara rullade ner för mina kinder...den bästa filmen jag sett på länge...har du inte sett den så se den,du kommer inte att bli besviken jag lovar dig...och det bästa av allt det är en sann historia...jag ger betyg 10 av 10 getingar...absolut bäst movie!!!




















Amerikanskt drama från 2003 baserad på en sann historia om en ung kvinna som kämpar mot oddsen för att klara sig själv och klara av skolan.15-åriga Liz Murray tas om hand av sina kärleksfulla men drogberoende föräldrar. Efter en tragisk olycka blir hon hemlös och tvingas för första gången ta hand om sig själv. Hon börjar nu en kamp mot alla odds att klara av skolan.
I rollerna: Thora Birch, Kelly Lynch, Michael Riley, m.fl.
Regi: Peter Levin.
Originaltitel: Homeless to Harvard: The Liz Murray Story.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar